perjantai 7. toukokuuta 2010

Viimeinen






lomapäivä täällä mökillä on ollut sateisen harmaa. Se hyvä sadepäivässä on ollut, että sain perustettua vihdoin ja viimein tämän blogin. Viikkoon on mahtunut sekä sadetta, että paistetta. Ajatuksesta pitää mökkitontti luonnonvaraisena olen aikaa sitten luopunut. Myllerryksessä on taas uusi istutusalue. Sen siitä saa, kun ottaa lomalukemiseksi Johanna Viherahon ja Sari Tammisen Suomalaisia unelmapuutarhoja- sekä Eija Klaucen Elämyspuutarhakirjat. Pää on tyhjentynyt työasioista puita kaatamalla, romahtanutta katosta raivaamalla ja pitkiä metsälenkkejä tehdessä. Varsinaista parisuhdekoulua on miehen kanssa harrastettu kalaverkkojen lasku- ja nostoreissuilla. Haasteellista on pitää venettä oikeassa kurssissa, kun innokas labradorinnoutaja haluaa olla ehdottomasti veneessä mukana.


Kalakannat näillä vesillä on jaettu jo sukupolvia sitten


verkonlaskun aikaan voi kuulla


miten vanhojen kalastajasukujen tervaskannot

huhuilevat kareilta


vartioivat menneitä reviirejään,

siikapesiensä laskupaikkoja.


Jenni haukio


3 kommenttia:

  1. ;=)saat neuvoa mua sitten sen mun blogin kanssa, kunhan saan päätettyä mikä sen nimeksi tulee.Olen miettinyt; että Elämän Kultalankaa...mitä mieltä olet..?

    VastaaPoista
  2. Oikein hyvä nimi. Oletko jo tarkistanut, ettei se ole käytössä. Itselläni onnistui vasta kolmas nimiehdotus. Olen vielä niin noviisi tässä puuhassa, että en pysty kauhesti opettamaan. Alkeita kyllä =)

    VastaaPoista
  3. Ihana tuo alin kuva. Melkein voi haistaa merituulen tuoksun!

    VastaaPoista